1. Dodržujte doporučené rozdělení jídla během dne:
    • Snídaně 25 %
    • Svačina 10 %
    • Oběd 35 %
    • Svačina 10 %
    • Večeře 20 %
  2. Jezte pravidelně 5 – 6x denně menší porce.
  3. Volte vhodné potraviny:
    • potraviny bohaté na komplexní sacharidy a vlákninu – celozrnné pečivo, cereálie, celozrnné těstoviny bezvaječné, jáhly, pohanka, bulgur, kus kus, brambory, rýže;
    • libové maso – kuřecí / krůtí prsa, hovězí svíčková, vepřová panenka, zvěřina, skopové, králičí;
    • nízkotučné mléčné produkty zakysané;
    • dostatek syrové zeleniny a vybrané druhy ovoce, upřednostňujte však zeleninu (především zelenou).
  4. Šetřete solí (nahraďte ji kořením a bylinkami; max. obsah soli v kořenících směsích 10%).
  5. Vypijte alespoň 2,5 – 3 litry v menších dávkách po celý den, v horku a při fyzické námaze více. Volte nekalorické nápoje, kalorické výjimečně (ředěné).
  6. Vyvarujte se energeticky bohatých potravin s minimálním obsahem minerálních látek a vitaminů (cukr, sladkosti, pochutiny, alkohol – ten jen střídmě či vůbec).
  7. Pamatujte, že jakékoliv omezení doprovázené změnou jídelníčku představuje pro tělo zátěž, tzn., že je potřeba zvýšit příjem vitaminů, minerálních látek antioxidantů

Zdroj: NutriAcademy, s.r.o.

 

O nás | Služby | Výživová doporučení | Ceník | Kontakty | H.E.A.T. Vanilka

Kde nás najdete?
Centrum výživy a sportu Vanilka
Petra Křičky 3184/17b
Moravská Ostrava
2. patro
Copyright 2012 | © Web by SEO agentura PRONETmedia, s.r.o.